Volkswagen ID.R на "Північній петлі"
Volkswagen ID.R на "Північній петлі" - рекорд в цифрах. Volkswagen ID.R подолав «Північну петлю», витративши мінімум енергії. Електромобіль проїхав трасу всього за 6 хвилин (5.336 сек.) при витратах енергії 24.7 кВт/год.
Два місяці тому бренд Volkswagen подолав черговий етап на шляху розвитку електричної мобільності, встановивши рекорд серед електромобілів на легендарній «Північній петлі» і витративши при цьому мінімум енергії. Повністю електричний Volkswagen ID.R подолав трасу протяжністю 20.8 км всього за 6 хвилин (5.336 сек.) при середній швидкості 204.96 км/ч та витратах енергії всього 24.7 кВт/год. Таким чином, болід Volkswagen виявився швидше спортивного автомобіля класу GT3, витративши всього чверть енергії на одному колі. Модель ID.R є передвісником і прототипом електромобілів ID, які Volkswagen планує випускати з 2020 року. Технології, успішно випробувані на ID.R під час рекорду та впровадять в серійне виробництво.
Рекордне коло на "Північній петлі".
Volkswagen ID.R виявився найшвидшим серед електромобілів на «Північній петлі». Під час рекордних заїздів технологія повністю електричного приводу була протестована на межі можливостей. Долаючи на ID.R гоночне коло протяжністю 20.8 км, Ромен Дюма відчував в поворотах відцентрові зусилля, які приблизно в три з половиною рази перевищувала його вага. Вимірювальні прилади на борту електромобіля Volkswagen з електродвигунами потужністю 680 к.с. реєстрували значення до 3.49 g.
Високі швидкості в поворотах і інтенсивне гальмування викликають серйозні перевантаження. Під час рекордного заїзду датчики, встановлені на кузові ID.R, постійно реєстрували зусилля 3 g. Максимальне значення - 3.49 g - відбулося на проходженні лівого і правого поворотів на ділянці Kallenhard. Найінтенсивніше уповільнення спостерігалося при гальмуванні перед поворотом Aremberg, коли гальмівні диски, армовані вуглеволокном, забезпечили негативне прискорення 2.7 g.
Максимальну швидкість електромобіль ID.R розвинув на ділянці Fuchsrohre, розташованому в кінці затяжного спуску. Радари зареєстрували швидкість 273 км/ч.. Дюма проїхав знаменитий поворот Caracciola-Karussell зі швидкістю 83 км/год, яка виявилася мінімальною за весь рекордний заїзд. Середня швидкість за коло склала 204.96 км/ч.
Система DRS спрацьовувала більше ніж 20 разів.
Для того, щоб максимально ефективно використовувати енергію, накопичену в літій-іонних акумуляторних батареях електромобіля ID.R, Дюма міг активувати систему зниження лобового опору (DRS), подібну до тієї, яка використовується в болідах «Формули-1». Більш ніж двометрове заднє антикрило генерувало максимальну притискну силу, а система DRS знижувала лобовий опір авто в 23 рази за коло. Так відбувалося при розгоні і на прямих відрізках. Завдяки цьому два електродвигуни могли максимально економічно витрачати енергію акумуляторних батарей. На рекордному колі система DRS перебувала в активованому стані 88.82 секунди, або 24.3% від часу руху. Найдовше система DRS працювала на трикілометровій прямій Döttinger Höhe в кінці гоночного кола.
Висока швидкість на останній ділянці траси стала можливою завдяки стратегії рекуперації енергії, розробленої фахівцями автоспортивного підрозділу Volkswagen Motorsport ексклюзивно для «Північної петлі». За рахунок цього модель ID.R рекуперувала 9.2% енергії, необхідної для подолання гоночного кола. Це значення змінювалося по ходу кола і залежало від профілю траси. Максимальне число припало на ділянку безпосередньо перед прямою Döttinger Höhe. До початку прямої електромобіль ID.R рекуперував 9.87% енергії, спожитої на той момент.
Гліцерин — джерело основної енергії.
Фахівці автоспортивного підрозділу Volkswagen звернулися до інноваційного методу: енергію для всіх рекордних заїздів електромобіль ID.R отримував від генератора, зовні ідентичного традиційному. Але його силовий агрегат працює не на дизельному паливі, а на гліцерині. З хімічної точки зору ця рідина є цукровий спирт і є побічним продуктом, наприклад при виробництві біодизельного палива. Вона згорає практично без будь-яких шкідливих викидів або залишків.